joi, 2 septembrie 2010

Interviu special cu barca de aur a kaiacului românesc

Florin Popescu, Alexandru Dumitrescu şi Victor Mihalachi de vorbă cu SportLocal

Astăzi, la baza olimpică de kaiac-canoe, dublii campioni mondiali Alexandru Dumitrescu (foto dreapta) şi Victor Mihalachi (foto stânga), alături de antrenorul lor Florin Popescu (foto centru), au acceptat să stea de vorbă cu SportLocal.



Cuplul de aur al României a cucerit într-o perioadă extrem de scurtă 5 titluri mondiale, două la nivel de seniori şi 3 la Campionatele Mondiale Universitare, desfăşurate tot la Poznan. Fiind vorba de o echipă în adevăratul sens al cuvântului, am ales să vă prezentăm discuţia sub forma unui interviu cu toţi trei deodată, pentru a demonstra, dacă mai e nevoie, coeziunea bărcii de aur a României.

R. - Stăm de vorbă cu Florin Popescu, antrenorul secund al lotului naţional de kaiac-canoe, şi cu multiplii campioni mondiali Alexandru Dumitrescu şi Victor Mihalachi. Cum a fost la Poznan?
Alex. D. - A fost greu, pentru că au participat sportivi din 75 de ţări, iar echipajele sunt din ce în ce mai bine pregătite.
Fl. P. - Da, Alexandru are dreptate. După ce URSS s-a dezmembrat, toate aceste ţări ex-sovietice au contat în lupta la vârf din kaiac-canoe. Aşa că este mult mai greu acum, când te baţi nu doar cu URSS, ci cu Rusia, Belarus, Azerbaidjan, Uzbekistan şi aşa mai departe.
R. - Alexandru ai putea să ne spui câteva lucruri despre tine?
Alex. D. - Sunt originar din comuna Ştefeşti, judeţul Prahova şi sunt legitimat la Dinamo Bucureşti. Am absolvit Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport a Universităţii din Bacău, iar acum mă gândesc să urmez un program de pregătire masterală.
R. - Victor?
Victor M. - Eu sunt originar din Republica Moldova, dintr-un sat de lângă Anenii Noi. Am absolvit Facultatea de Drept şi Administraţie din cadrul Universităţii de Stat din Moldova, dar şi Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport de la Universitatea din Piteşti. Am început sportul în Republica Moldova, sub steagul căreia am obţinut o medalie de aur la Campionatele Mondiale şi una de bronz la Campionatele Europene de juniori. Trag alături de Alexandru sub culorile lui Dinamo.
R. - Aţi obţinut 5 titluri mondiale la Poznan...
Fl. P. - Da, băieţii au fost în formă maximă la Poznan. După două titluri mondiale de seniori, la 1000 şi 500 de metri, au urmat trei titluri mondiale universitare, la 1000, 500 şi 200 de metri. Şi Campionatele Mondiale Universitare au fost competiţii foarte puternice, mulţi dintre cei care au concurat la campionatele Mondiale rămânând şi pentru a doua competiţie. Oricum pe noi rezultatul nu ne surprinde, deoarece, aceeaşi barcă a obţinut anul acesta titlul european la 500 de metri şi bronzul la 1000 de metri, în Spania. În orice caz, meritul le aparţine, dar şi antrenorului principal Ion Lipalit.
R. - O salbă impresionantă de medalii...
Alex. D. - Da, dar noi nu ne vom mulţumi doar cu atât. Scopul nostru principal este Olimpiada din 2012, unde vrem să atingem maximul de formă. Mai avem la anul nişte regate, nişte etape de Cupa Mondială, dar ţinta este măcar o medalie olimpică. Cu toate că, aşa cum am mai spus, concurenţa este foarte mare.
Fl. P. - Păcat că la Olimpiada de la Londra, din 2012, proba noastră forte, dublul la 500 de metri a fost scoasă din program. sperăm însă într-un rezultat bun la 200 de metri, dar şi la probele de simplu.
R. - Staţi destul de mult timp în cantonament. Cum arată o zi obişnuită de pregătire?
V. M. - Într-adevăr. kaiacul este un sport complex, care necesită 11 luni pe an de pregătire intensă. Ne trezim de regulă la 6.30, la 7 avem înviorarea, iar la 9.30, timp de 3 ore, parcurgem prima şedinţă de antrenament a zilei. revenim pe apă, sau la antrenament la 16.30, după care încheiem cu o alergare de minim 5 kilometri la orele 18.30.
R. - O zi destul de încărcată...
Alex. D. - Da, aşa pare, dar pentru noi a devenit deja obişnuinţă. Ne place să muncim, să ne antrenăm, aşa că nu o considerăm o corvoadă. În plus, condiţiile de la Izvorani sunt excelente şi chiar aş vrea să punctez faptul că în spatele performanţei noastre ar trebui remarcată munca tuturor, de la antrenori, specialişti, medici, până la personalul care deserveşte baza olimpică şi care ne face să ne simţim aici ca acasă.
Fl. P. - Alexandru a zis bine, pentru că toţi oamenii de la Izvorani sunt mândri cu succesele noastre, iar medaliile cu siguranţă că le aparţin şi lor. Practic aici ne simţim ca într-o familie, iar presa ar trebui să scoată aceste lucruri în evidenţă...
R. - Victor, ai plecat din Republica Moldova.
V.M. - Da, am plecat din Moldova pentru că am fost ofertat de către clubul Dinamo şi apoi am putut să obţin cetăţenia şi să concurez sub tricolorul românesc. Dar am tras şi pentru Moldova, ultima dată în 2007. Kaiacul nu are o aşa tradiţie în Moldova ca în România şi am considerat că aici am mai mari şanse de afirmare internaţională. Un lucru interesant, la Poznan, la una din curse i-am învins pe ruşi, care aveau în componenţă pe unul din foştii mei colegi de la juniori, de când am început kaiacul la Chişinău.
R. - Domnule Popescu, cum stăm cu materialele de concurs?
Fl. P. - Nu avem nicio problemă, avem bărci şi echipamente performante. Dar, cu toate acestea, să ştiţi că barca de la Poznan este aceeaşi cu cea în care eu am tras în 2003 la Atlanta, unde am ieşit campion mondial. Dovadă că barca e una norocoasă, dar şi că aici se munceşte. Barca, dacă este bine întreţinută, te ajută în curse. Iar băieţii au mare grijă de o asemenea barcă...
Alex. D. - Aşa e, noi ştim că barca face parte din echipaj şi de aceea trebuie îngrijită aşa cum trebuie. Aş vrea să spun însă altceva. Cu ocazia altor interviuri acordate, mi-au fost puse în gură cum se spune nişte afirmaţii referitoare la cei care vin cu barca de agrement pe lacul Snagov. Eu nniciodată nu am declarat nimic referitor la ei şi nu înţeleg cum unele instituţii media au interpretat cuvintele mele.
Fl. P. - Alex spune bine. Poate că presa a "sucit" cuvintele, dar fondul problemei rămâne. Noi nu avem nimic cu cei care vor să se plimbe cu barca de agrement, dar aceştia trebuie să înţeleagă că noi facem sport de performanţă şi că există nişte restricţii, nişte indicatoare pe lac, care trebuie respectate.
R. - Când a demarat pregătirea pentru actualul sezon?
V.M. - Am început să ne pregătim în 22 octombrie 2009, iar liber vom avea din 9 septembrie.
Fl. P. - Din 9 septembrie până în 15 octombrie este o perioadă de pauză, după care revenim cu pregătirea de toamnă şi apoi cu cea de iarnă.
R. - Băieţi, vă mulţumesc în numele cititorilor şi sper să aduceţi noi medalii României.
Fl. P. - Şi noi mulţumim şi sper ca presa să ne acorde atenţie de aici încolo, şi nu numai nouă, ci tuturor celor care muncesc şi obţin performanţe.


sursa: http://www.sportlocal.ro/detaliu-stire-national/florin-popescu-alexandru-dumitrescu-i-victor-mihalachi-de-vorb-cu-sportlocal



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu