duminică, 22 mai 2011

Sergiu Craciun - 3 in 1 !

Azi, de dimineata m-am uitat la Cupa Mondiala desfasurata la Racice (CZE) si am avut o surpriza, cand am observat ca in proba de C1-1000m a participat un bun prieten de al meu, Sergiu Craciun, dar de data asta a reprezentat Italia.:) El ocupand locul 4 - o performanta notabila pentru "cizma".
Prima data cand am facut cunostinta cu Sergiu a fost in toamna lu' 2005, la Snagov. El venise cu o saptamana inainte sa se acomodeze - asa mi-a spus . Atunci aflasem ca el obtinuse locul 6 in proba C1-1000m la Campionatul European de Juniori si Tineret Plodviv(BUL) 2005.Totodata vreau sa mentionez ca aceea proba a fost castigata de Teodorescu George (ROU) -pentru cei care nu stiu, Teo a fost unul dintre cei mai buni canoisti din Romania pe probe de 1000m si fond.

Apoi a ramas la Snagov sa se antreneze, el facandu-si transferul la clubul Steaua. De precizat ca a fost adus in Romania la insistentele antrenorului Liferi, cu promisiunea ca va primi cetatenia romana. Sergiu si-a facut treaba, a inceput sa mearga si chiar a facut o impresie buna, dar mult ravnita cetatenie nu a mai venit pentru el. Stateam de vorba cu el si imi marturisea cat de dezamagit este ca nu are cetatenie romana sa traga pentru tara noasta la concursurile internationale. -
Apoi, a venit 2007, spiritele se cam incingeau la federatie, pentru ca Romania avea un sportiv bun dar nu puteau sa il foloseasca. Dar la Campionatele Europene de Juniori si Tineret Belgrad (SRB), Craciun a luat startul sub culorile tarii noastre si a venit pe un exceptional loc 4 in proba de C1-1000m. Sincer, nu stiu care a fost conventia sau modalitatea prin care Sergiu a putut participa la Europene, pentru ca nici la aceea data nu avea cetatenie romana!!!!

A mai trecut un an si Sergiu, tot pe bara a ramas , desi primea tot felul de promisiuni de la clubul Steaua el tot fara cetatenie a ramas.
Dar, in tomana lu' 2008, Sergiu a trecut la clubul Dinamo si cu ajutorul domnului antrenor Ivan Patzaichin, a primit cetatenie prin ordinul ministrului justitiei din 30 ianuarie 2009, potrivit secretarului de stat Alina Bic. Iar dupa cateva luni a plecat in Italia.
Momentan, Sergiu Craciun, se antreneaza la clubul italian ASD Canoa Kayak Academy si.......se pare ca si-a obtiunut si cetatenie italiana!!! :))) Oricum e super tare: 3 in 1! (moldovano-romano-italian)
Mult succes Sergiule si sa reprezinti bine noua ta tara adoptiva - Italia!

Un comentariu:

  1. Mersi SonycSpeed stiu ca mereu mai ascultat si miai inteles situatia mea dar asa a fost sa fie imi pare poate si rau dar nu am avut ce face.

    RăspundețiȘtergere