duminică, 4 iulie 2010

"Marfa... felicitari fratilor..."

Wow! Ce competitie si ce rezultate! Vorba bunului meu prieten, Frusinoiu Andrei, care a lasat un coment la o postare anterioara : Marfa....felicitari fratilor.... Felul lui de a felicita toti sportivii din lotul Romaniei de kaiac-canoe, tradeaza modul sportivului de performanta de a saluta rezultatele remarcabile pe care le-au obtinut colegii lui si a le spune ca timpul de bucurie este scurt si ca ce e greu acum urmeaza.

Vreau sa comentez rezultatele de la acest concurs nu prin prisma unui "reporter" ci prin ochii unui fost sportiv. Sincer, mie mi se ridica si acuma parul pe spate cand ma uit la Eurosport si vad cum un comentator prezinta sportivii romani si cand stiu ca am impartit bucuri, necazuri, realizari, decepti, toate ca fratii in baza aia ascunsa in padurea de la Snagov.Iar acum, ca sunt acasa, si stau de vorba cu cineva, uitandu-ma la cursele de la campionatele europene/modiale spun cu mandrie ca ii cunosc si imi sunt prieteni.
Urmaream zilnic lista de start, sa vad cine "de la noi" participa. Si cand veneau rezultatele din serii si apasam sa deschid fisierul cu lista celor care au trecut mai departe, sincer iar ma luau emotile de parca eu eram acolo.
Acuma, analizand rezultatele sportivilor nostri, Liviu Dumitrescu ( aka. Pantazi ) si Mihalachi Victor au fost de departe vedetele lotului nostru. Ei doi au reusit sa refaca usor, usor imaginea canoei romanesti, prin rezultatele lor obtinute la C2-500, C2-1000 si C2-200,
au reusit un procentaj de 100% in obiectivele lor de a se califica in finalele competitiei. Din amorteala cu care aproape ca ne obisnuisem, cu performantele de a fi multumiti cu "primi 6",cei doi din "dublu" ne-au dat o palma de trezire cu 1000m cand au reusit sa castige bronzul. Poate, cei din lot si antrenorii se asteptau la medalie, dar noi ceilalti care am cam rupt legatura cu Snagovul ,a fost o surpiza foarte placuta.Apoi a urmat 200-le unde, iara! au venit pe 6 la bataie cu primi. Si.... ca treaba sa fie treaba, BUFF!..... Aur pe 500m(apropo, imi pare nespus de rau ca nu am reusit sa inregistrez cursa, dar eram plecat de acasa).Au plecat primi in start si dusi au fost! O cursa perfecta, de dat la juniori sa studieze tactica de cursa aplicata de cei doi. Sincer, tot respectul pentru nea' Igor care a reusit sa se bazeze pe cei tineri si sa dea peste bot antrenorilor care spun la "aia mai mici" din lot: tu nu ai experienta, poate la anu... Acuma eu nu stiu ce antrenamente au facut nea'Igor si Popescu , dar au reusit! Bravo si antrenorilor de la canoe.Daca tot sunt la capitolul canoe, vreau sa il remarc si pe Silviu Simioncenco, se pare ca a inceput sa se axeze mai mult pe simplu, si din ce vad eu tinteste foarte sus, si anume la o calificare la olimpiada pe proba de c1-1000m ( asta e parerea mea, daca am gresit spuneti-mi si mie). Si prin faptul ca a reusit sa vina pe locul 6, ne da sperante ca "MOSU" va face treaba foarte multa. Eu cred ca el va fi una din surprizele de la Londra 2012.
Tot la canoe vreau sa spun ca mi-a placut cum cei din C4-1000m pe langa Simioncenco, ceilalti trei colegi de barca: Bogdan Nicolae, Simion Mihail si Florin Comanici si-au aparat sansele la medalie pana la capat si au obtinut locul 4 pe una din cele mai spectaculoase curse de la acest campionat.Acuma am sa trec la kaiacul de 4 format din Neagu Traian, Porcarasu Iustin, Vasile Stefan, Ioneticu Toni. Cei patru au facut o cursa nebuna. Au strans din dinti pana la capat si la finalul cursei s-au clasat pe locul 6 la 1,922 sec. fata de primul loc! O cursa foarte frumoasa oferita de toate ambarcatile din finala.
Serban Iulian, "Grasu" cum il stiu prietenii! Este un exemplu pentru noi toti. Prin optimismul lui, greu de exprimat in cuvinte, si prin curajul lui de a o lua de la capat, a reusit ce putini il mai credeau in stare. A realizat performanta de a lua la simplu paracanoeing pe distanta de 200m medalia de aur!!! Bravo Grasule!!! Jos Palaria!!! Aici trebuie sa apreciez increderea si suportul celor din FRCK de al sustine pe Iulian.K4W-500m - BORHA ROXANA, MICUTARI SANZIANA, MUTESCU DIANA, SCHIPOR IONELA. De aceste fete nu prea stiu ce sa zic pentru ca nu le cunosc, desi am spus pe blog la un moment dat ca vreau si juniorii sa isi trimita pozele si datele lor ca colegi de la loturile mai mari, ca sa putem si noi, cei de acasa, sa va cunoastem. Bravo lor pentru curajul lor de a lupta pana la capat si faptul ca au fost trimise la o asemenea competitie e o experienta foarte buna in viitoarea lor cariera sportiva.
Pana la urma Romania a obtinut 3 medali (2 aur si 1 bronz), iar in clasametul general sportivii au reusit sa ridice tara noastra pe locul 8! Inca o data bravo si felicitari celor 15 sportivi care au participat la Campionatul European de Seniori Trasona (ESP) 2010!

P.S.: sa nu uitati sa imi trimiteti pozele voastre de la concurs!
C2-500m


C2-1000m

K1-200m LTA.LA.A

8 comentarii:

  1. frusinoiu andrei5 iulie 2010 la 13:19

    ce pot sa spun....
    Adevarat suntem mandri ca am facut si noi parte din lotul Romaniei si ca ii cunoastem pe acesti sportivi.
    Prietenul meu(autorul blg-ului) a tradus fff comentariul meu anterior si a adaugat bine:"greul acum incepe".Speram in calificari la olimpiada care se apropie.
    Referitor la antrenori...nu il cunosc pe nea Igor,nu am avut placerea sa lucrez cu dansul dar in Popescu aveam maxima incredere...e profesinist si are o experienta uriasa;)
    BAFTA SI LA MAI MARE

    RăspundețiȘtergere
  2. Caiac
    Excelent articolul SonycSpeed, vad ca progresezi pe zi ce trece, ai calitati de jurnalist ce mai, ai mai mult curaj si incredere in tine. Succes !
    PS
    Antrenorii de la kaiac ar trebui sa lase deoparte trufia, orgoliile, party-pry-urile si politele neplatite si sa traga cu ochiul la modul in care lucreaza, pregatesc si selectioneaza cei 2 antrenori de la canoe sportivii .....

    RăspundețiȘtergere
  3. intr-adevar rezultate foarte frumoase si o acoperire descriptiva foarte completa, bravo sonyc.

    La un alt articol cineva se lua de strocul K4B. Desi nu ii cunosc personal pe baietii din lot, eu spun ca rezultatul acesta bun a fost realizat si datorita lui, si nu in ciuda faptului ca el era stroc. Din cate am vazut eu Neagu trage de barca aia de parca ar fi si impingator in acelasi timp si este printre putinii sportivi despre care am auzit ca are o stare de start si un psihic exceptional. Tot respectul pentru el.

    RăspundețiȘtergere
  4. FELICITARI TUTUROR ! in mod special sportivilor si antrenorilor lor !
    A fost bine, se putea si mai bine, intotdeauna e loc de mai bine si asteptam reconfirmarea la "Mondiale" ! I-am felicitat telefonic pe baieti si antrenori, imediat dupa cursele de 1000m si am simtit din partea lor, acea satisfactie, pe care numai un rezultat pozitiv poate sa ti-o aduca. Bravo Iulica ! Esti tare !
    S-auzim in continuare numai de bine !
    Zabet
    PS. Si tie, Sonyc Speed, pt. relatarea scurta, cuprinzatoare si profesionista !

    RăspundețiȘtergere
  5. Este evidenta pregatirea SERIOASA A SPORTIVILOR pana in 1993 nu se luau medalii la nici o proba de canoe, cineva spunea ca nu-l cunoaste pe "nea .Igor " daca se cunostea ca de atunci pana in 2004 s-au cam luat la greu medalii la canoe Lipalit fiind secundul lotului. omul din umbra, slefuitorul de talente vezi Daba. Maria Cosma Munteanu, Gurei etc.....depistati ,antrenati formati la Delta Tulcea de acest om care a lasat Bucurestiul si postul din militie pentru a-si urmavocatia de antrenor recunoscuta de nenumarate ori de profesorul lui RADU HUTN de care. nu-si mai aduce aminte nimeni.Din 2004 cand a fost gasit singurul vinovat de esecul dela Atena,Igor s-a retras la pensie si ce s-a mai facut 5 ani in canoe NIMIC IATA DOVADA TALENTULUI, PASIUNII,DRAGOSTEI FATA DE CANOEA ROMANEASCA.

    RăspundețiȘtergere
  6. de ce anonimule nu pomenesti de cati sportivi sau lasat din cauza lu Igor? ca e terorist si incerca sa dezbine?
    adevarul ca peste munca altora este usor sa vii si sa scoti medalii.
    si sa nu mai zic eu cine e igor ... ca stai linistit ca nu sa deranjat de la pensie prea tare , abia astepta sa se intoarca
    de ce toata lumea se lauda care mai de care ca ei lau dat afara pe lipalit?
    de bun ce era?

    RăspundețiȘtergere
  7. bai frate, numai la noi poate aparea un taliban din asta care sa iti spuna ce jegos esti chiar de ziua ta. Stai omule si asteapta sa treaca euforia rezultatelor astea, daca ai intelepciune asteapta sa treaca si mondialele si apoi daca esti de parere ca un antrenor e in vreun anume fel fa ce poti face sa imbunatatesti lucrurile.

    RăspundețiȘtergere
  8. terminati cu criticile astea... ce p... mea va roade invidia?omul asta a scos rezultate,cu dezbinari si fara dezbinari bun rau uite ca a mers grupa de canoe.
    si daca tot sunteti tari in gura de ce nu sunteti barbati si nu va semnati...sau sunteti niste frustrati care nici nu stiti num e in autocarul federatiei?

    RăspundețiȘtergere