luni, 28 iunie 2010

Kaiac home-made

    De vreo luna m-am apucat de construit barca asta, mai printre antrenamente, mai printre picaturi, cum am avut si eu timp. Nu ma astept sa arate ca cea din site-ul de prezentare dar incerc sa nu fac greseli estetice foarte mari. Toata treaba a inceput cu documentare si discutii cu oameni de nadejde pe forum.barcaholic.ro, dupa care cu ajutorul unui barcaholic am luat 3 placi de placaj de plop de la Holver, de la Polydis am luat rasina epoxy si intaritorul, am mai cumparat niste scule, si ceva consumabile si m-am apucat. Dar inainte de toate m-a ajutat cineva si mi-a cumparat planurile barcii din USA si mi le-a trimis acasa.
In prima zi de lucru efectiv am inceput sa trasez planurile pe foile de placaj, nu prea am avut spor ca eram cu fetita mea pe langa mine si ea cerea mai multa atentie decat barca.
Poftim poze:
 
Si dupa o zi de munca am servit masa pe santier.
Asta a fost prima zi, trasatul formelor pe placaj a mai durat vreo 3 zile intregi de lucru dar care in realitate s-au intamplat in vreo saptamana si jumate. Spre sfarsitul lucrarii un domn foarte distins m-a sfatuit sa nu tai formele cum intentionam eu, cu fierastraul pendular ci sa incerc cu cutterul. Urmatoarele 2 zile mi le-am petrecut urmand sfatul domnului respectiv, pe care spre rusinea mea nu stiu cum il cheama, stiu doar ca face niste fotografii extraordinare si ca stie multe lucruri. Poze:
Rezultatul fiind acesta:
In zilele urmatoare s-a desfasurat ceea ce in manualul de constructie se numeste "scarfing", adica prelucrarea capetelor formelor in asa fel incat sa se imbine curat, si consta in profilarea placajului pe o lungime de 8 ori mai mare decat grosimea lui. Am lucrat dupa cum se vede in imagini bine hidratat:
si am avut ajutor de la o domnisoara cam plangacioasa in ziua respectiva
In alta zi am lipit formele in asa fel incat sa obtin panourile componente ale barcii, imi trebuia o incapere in care sa fie peste 23 grade Celsius si dupa cum am aflat mai tarziu de inca o persoana mai desteapta pe langa mine, ca am lipit prost cateva forme.
Intr-un final, dupa cateva zile in care am debitat unele forme din nou, scarfing si lipire am trecut la partea in care barca incepea sa prezinte si a treia dimensiune. Am lucrat cu ajutorul Mariei, care la inceput credeam ca doar se joaca dar m-a ajutat de-adevaratelea cu introducerea sarmelor de cupru in gaurile din placaj. Pana la momentul asta am omis sa spun ca domnul Costel(marangoz la CS. Olimpia) m-a mai ajuta, ba cu vorba, ba cu fapta, ba cu o scula, la apoape fiecare pas al lucrarii. Capetele placilor le-am ascutit si nivelat cu smirghel.
Dupa munca si rasplata:
In momentul de fata barca arata in felul urmator:
Va tin la curent cu evolutia lucrarilor. Pentru intrebari va stau la dispozitie.
 pagina de constructie de pe forum

3 comentarii:

  1. Sper sa te vad cu ea pe apa. Treaz. :))
    Spor la treaba.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc,
    treaz? nicioadata.

    PS: am mai pus o poza la sfarsit, ca i-am pus si panourile laterale si un link la pagina de constructie de pe forum

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte frumos bogdane!!
    eu consider acela kaiacist adevarat care stie sa-si repare, refaca si de ce nu ,sa-si construiasca o barca...
    esti indeajuns de pasionat de kaiace sa pot termina cu succes acest proiect!! BRAVO

    RăspundețiȘtergere