duminică, 6 decembrie 2009

Patzaichin in razboi cu FRKC

-- Legendarul "amiral" al flotilei autohtone de kaiac-canoe este foc si para pentru ca a fost cooptat in structurile de conducere ale federatiei fara acceptul sau
Foto: AGERPRES
Retras "pe balta" dupa ce a renuntat acum doua luni la functia de coordonator al lotului olimpic de kaiac-canoe, Ivan Patzaichin a rupt legaturile cu actuala conducere a federatiei.
Zilele trecute, insa, in sedinta Biroului Federal din 26 noiembrie, s-a decis ca "atributiile regretatului antrenor emerit, Zaharia Cioara (n.n. - decedat in urma unui accident), sa fie preluate de Ivan Potzaichin. Numirea a survenit ca urmare a respectarii conditiilor de eligibilitate impuse de FRKC, Ivan Patzaichin obtinand 13 voturi in cadrul alegerilor membrilor BF din 6 august". Decizia a starnit o reactie violenta din partea marelui campion: "Refuz categoric sa cautionez cu numele si reputatia mea actuala echipa care s-a instalat in mod discutabil in fruntea FRKC!" "Am constatat cu surprindere ca pe site-ul Federatiei Romane de Kaiac-Canoe figurez in componenta Biroului Federal, Biroului Executiv si Comisiei Centrale de Competitii, ca urmare a decesului domnului Zaharia Cioara. Consider ca, date fiind circumstantele in care s-a produs renuntarea mea de a mai colabora in vreun fel cu actuala conducere a FRKC, ar fi fost firesc sa mi se ceara acordul de a fi inclus in componenta acestor structuri de conducere", a anuntat suparat Patzaichin, care a adunat in 43 de ani de activitate sportiva zeci de medalii olimpice, mondiale si europene. "Mi se pare inacceptabila chiar si simpla inserare a numelui meu pe un site, alaturi de persoane ale caror competente si bunacredinta le contest. Tin sa precizez ca nici pana in acest moment n-am fost instiintat in mod oficial de aceste decizii care ma vizeaza si pe care le resping fara ezitare. Multumesc celor 13 membri care si-au asumat riscul de a-mi acorda voturile lor si tin sa-i asigur ca le apreciez gestul de onoare", a explicat cel mai titrat canoist roman, cvadruplul campion olimpic solicitand in mod imperativ ca numele sau sa nu mai fie asociat cu actuala conducere. "Solicit sa se ia masurile legale care se impun, intrucat refuz categoric sa cautionez cu numele si reputatia mea actuala echipa care s-a instalat in mod discutabil in fruntea FRKC. Tin sa-i asigur pe cei care s-au indoit de verticalitatea mea, ca nu voi fi niciodata partas la declinul acestui minunat sport, pe care l-am slujit timp de 43 de ani cu onestitate si devotament si care mi-a adus si ne-a adus atatea momente de satisfactie si mandrie", a adaugat cel care a renuntat in septembrie 2009 la functia de antrenor coordonator al lotului olimpic, motivand ca, "asta s-a dorit, indepartarea mea de la lot", dupa esecurile de la JO 2008 si CM 2009.

Tiberiu RIST, tiberiu.rist@ziua.ro

2 comentarii:

  1. L-am contactat telefonic pe Ivan dupa ultimele "nazbatii" (permiteti-mi acest eufemism), ale Biroului federal al FRKC si i-am transmis opinia mea despre cooptarea lui in acest "borcan". Si acum ma gandesc daca a procedat bine sau nu ?!? Daca accepta, era spre binele sportivilor(cati au mai ramas) si al acestui sport, dar neacceptand s-a dovedit a avea intr-adevar coloana vertebrala. Oricum ma simt flatat, ca unii dintre cei care posteaza pe acest blog ma asociaza cu Ivan, in sensul verticalitatii noastre fata de un "regim" totalitar, dictatorial, dar fara performante.
    La Ad. gen. de alegeri din august 2009, ii transmiteam, transant, aceluias Ivan, ca nimeni nu va putea sa-i conteste performantele.
    Asa ca , "borcanarii" cu borcanul lor, iar noi cu performantele !!!
    Si numai pt. Ivan: "Da-i in ... stii tu unde!".
    S-auzim numai de bine !
    Zabet

    RăspundețiȘtergere
  2. domnilor ar fi cazul sa discutam de conducerea FRKC care este formata in totalitate de componenti ai clubului steaua,singurul care este banatean se stie cine este dar nu merita aceasta functie,ca sa traiasca bine s-a dat cu cei de la steaua.

    RăspundețiȘtergere